Social Selling – sprzedaż przez Facebooka

11. 7. 2018Porady

Facebook to nie tylko potężne narzędzie to budowania rozpoznawalności marki i zdobywania coraz większego zasięgu, ale także sposób na zbudowanie sprzedaży. Mało tego, dla wielu firm Facebook jest kluczowym elementem lejka sprzedażowego.

Nie da się nie zauważyć, że i sam Facebook robi wiele, by dodatkowo wspomóc marketerów w sprzedawaniu. To przecież najczęściej to, na czym najbardziej zależy marketerom i właścicielom firm. Jakie narzędzia i funkcjonalności warto znać, by pełnymi garściami czerpać z możliwości, które daje nam Facebook w kontekście social selling?

Sklep na Facebooku

To żadna nowość, bo funkcjonuje już od dłuższego czasu, ale daje marketerom duże pole do popisu. To nie tylko możliwość przypięcia wszystkich produktów w jednej zakładce wraz z cenami, ale także oznaczania produktów na zdjęciach.

Dzięki temu zwykły post wizerunkowy/użytkowy może też nieść ze sobą nienachalną wartość sprzedażową. Przekaz jest wówczas bardziej różnorodny i dopasowany do wymagań użytkownika, a jednocześnie w żaden sposób nie zamyka sprzedażowej furtki.

To szczególnie ważne w kontekście wzorcowej strategii social media, która nie powinna opierać się o mówieniu o sobie/produkcie/usłudze, ale rozwiązywać problemy użytkowników i angażować ich do dyskusji (model 20%/80%). Takie oznaczenie produktu jest znacznie mniej inwazyjne niż nieustanne linkowanie do strony firmowej, a daje większe pole manewru w kontekście przedstawienia produktu (i finalnie taki sam efekt). Jest również znacznie bardziej lubiane przez legendarny algorytm!

Remarketing i jego znaczenie dla social selling

Nieodzownym elementem sprzedaży internetowej jest także remarketing. To w lejku sprzedażowym często kluczowy moment, który pozwala na domykanie koszyków. Dlaczego jest tak ważny?

Dzięki remarketingowi klient nie zapomina o firmie. Zazwyczaj szukając produktu czy usługi nikt nie ogranicza się do jednej oferty, tylko przegląda kilka konkurencyjnych propozycji. Jeśli to Twoja oferta przypomni się potencjalnemu konsumentowi na Facebooku (mało tego, możesz zaoferować czasową zniżkę, np. 5% jeśli dokona zakupu w tym tygodniu), to szanse na konwersje rosną. Dlatego też remarketing jest nieoceniony dla finalizacji transakcji i nawet jeśli w tym wypadku sam koszt za kliknięcie może być wyższy, to niższy koszt konwersji powinien rozwiać wszelkie wątpliwości.

Social Selling to jednak nie tylko sprzedawanie nowym klientom, ale też tym, którzy już korzystali z usług firmy. Tak, tutaj też remarketing przychodzi z pomocą. Różne grupy odbiorców pozwalają zmaksymalizować sprzedaż. Jeśli dołączy się do tego działania remarketingu dynamicznego oparte o product feed, to droga do dobrych wyników sprzedaży przez Facebooka stoi przed Tobą otworem!

Nie można zapominać także o innych działaniach reklamowych, nie opierających się tylko o custom audiences. Facebook daje duże możliwości targetowania, które pozwalają ściśle określić grupę docelową działań reklamowych firmy. Bez względu na to, czy chcemy dotrzeć do osób zamożnych, użytkowników konkretnego urządzenia/systemu operacyjnego czy regularnie podróżujących (mało tego, nawet tych rozważających podróżowanie) – wszystko jest jak najbardziej możliwe przy odpowiednim skonfigurowaniu parametrów. Dodatkowo Facebook regularnie udostępnia nowe opcje, które pomagają sklepom czy lokalnym firmom w realizowaniu celów biznesowych.

Formaty reklamowe

Pomocna jest także znajomość nowych formatów reklamowych. Tutaj możemy pochwalić się także naszym case study. Wyniki testów opartych o wideo kolekcje przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Dlatego warto regularnie testować wszelkie nowe funkcjonalności i porównywać wyniki. Nie można bać się nowych formatów, tylko próbować je adaptować także dla swoich działań.

W social sellingu pomaga także geolokalizacja, szczególnie w kontekście biznesów lokalnych, świadczących usługi na miejscu. Reklamy kierowane na okolice restauracji z ofertą dnia mogą znacząco zwiększyć liczbę klientów. Podobnie w kontekście sklepów stacjonarnych. Masz super ofertę? Pokaż ją osobom w pobliżu Twojej siedziby!

Nie wierzcie w slogan „Facebook nie sprzedaje”. Oczywiście, że sprzedaje, tylko należy z niego umiejętnie korzystać. Mało tego, jestem pewien, że w najbliższych miesiącach znaczenie social selling dla biznesu będzie nieustannie rosło, a kolejne funkcjonalności i narzędzia pozwolą całkowicie oprzeć internetową sprzedaż na mediach społecznościowych.

To Cię może zainteresować:

Komentarze

Shares