6 porad jak osiągnąć sukces na Instagramie jako firma

25. 5. 2018Porady

Z Instagrama korzysta ponad 800 milionów użytkowników i wśród innych kanałów społecznościowych wyróżnia się wysokim zaangażowaniem. Kolejne zmiany algorytmu wpływają jednak na to, że kontom biznesowym coraz trudniej jest pozyskiwać nowych śledzących ich profil. Nie wszystko jednak stracone – wystarczy umiejętnie dostosować się do wszystkich zmian i szukać nowych rozwiązań. 2018 to rok ogromnych innowacji na Instagramie, dlatego trzeba cały czas modyfikować strategię, by utrzymać lub zwiększyć poziom zaangażowania.

Zanim jednak przekażemy Ci kilka praktycznych porad, co zrobić, żeby było lepiej, musisz pamiętać o jednej rzeczy, która nigdy się nie zmienia – to jakościowe treści są kluczem do sukcesu. Musisz być pewien, że to co publikujesz, rzeczywiście jest wartościowe dla Twojej grupy odbiorców. Jeśli nie trafiasz ze swoimi pomysłami w oczekiwania grupy docelowej, to nawet najlepsze porady co do mechaniki nic nie zmienią.

Popularnym przekonaniem wśród marek jest to, że kluczowym elementem Instagrama jest liczba śledzących profil. Co prawda może wygląda to dobrze wizerunkowo, gdy fanów jest 10 tysięcy, a nie tysiąc, ale tak naprawdę o wiele ważniejsze jest zaangażowanie zebranej grupy. Według statystyk kluczowe są pierwsze 3 godziny po publikacji treści i to wtedy opublikowana treść powinna zebrać najwięcej interakcji.

1. Podstawowe zasady dla firmowego Instagrama

W przypadku Instagrama jest kilka uniwersalnych porad, które należy zastosować zarówno dla profili prywatnych, jak i biznesowych.

  • Odkryj najlepszy czas dla swoich publikacji – dla każdego konta i każdej branży może być to inna godzina. Przeanalizuj statystyki konta, by ją znaleźć.
  • Publikuj regularnie – przyjmuje się, że na wzorcowym profilu powinien pojawiać się co najmniej jeden post/relacja dziennie.
  • Wchodź w interakcje z użytkownikami -to nie tylko ważne w kontekście algorytmu Instagrama, ale także z perspektywy budowania relacji z odbiorcami.
  • Współpracuj z partnerami – wzajemne oznaczanie się na postach i ich repostowanie to także skuteczny sposób na budowanie zasięgu oraz rozpoznawalności profilu.
  • Wykorzystaj transmisje na żywo – sposobów na ich wykorzystanie jest mnóstwo: relacja z konferencji, prezentacja produktu, opowiadanie o usłudze. Słowem wszystko, co zainteresuje Twoich odbiorców.
  • Materiały wideo powinny być ważnym punktem strategii – nie przez przypadek Instagram coraz bardziej rozbudowuje sekcje związane z filmami, nie skupiając się tylko na zdjęciach. Trzeba jednak pamiętać o konkretnych wymogach co do materiałów audiowizualnych – maksymalnie 60 sekund w aktualnościach i maksymalnie 15 sekund w Stories. Nietypowe jest także wyświetlanie filmów – w Stories relacje są pionowe i do tego formatu powinno się dostosowywać materiał. Najlepiej regularnie mieszać oba formaty – zarówno fotografie, jak i wideo.
  • Nie lekceważ analityki – nie powinno się tworzyć strategii bez znajomości wyników dotychczasowych działań. Na co warto zwrócić uwagę? Wizyty na profilu, liczbę interakcji, zasięg czy dane dotyczące śledzących takie jak wiek, płeć czy lokalizacja. Na tej podstawie można przygotować tematyczne treści, dostosowane do grupy docelowej i dotychczasowych reakcji za strony użytkowników.
  • Wykorzystaj cross-posting – to darmowy zasięg z innych kanałów społecznościowych czy też ze strony internetowej. Warto o tym pamiętać!
  • Udostępniaj posty ze swoim hashtagiem firmowym – jeśli ktoś wykorzystuje hashtag związany z Twoją marką (nazwa/claim), to możesz repostować taką treść – odbiorca zyska dzięki Tobie użytkowników (na pewno będzie wdzięczny), a Ty wartościową treść na swój profil.
  • Rób konkursy -na Instagramie są bardzo popularne. Niekoniecznie musisz robić go samodzielnie – możesz wykorzystać pomoc influencerów. Wówczas może to być dla Twojej marki dobra promocja, szczególnie, jeśli wybrany przez Ciebie influencer ma grono zaangażowanych fanów, których skieruje na Twój profil czy Twoją stronę www.
  • Pamiętaj o dodaniu lokalizacji – to także może mieć wpływ na zasięg (algorytm) i dotarcie do poszczególnych użytkowników.

To podstawy, o których trzeba pamiętać. Instagram jest kanałem social media, więc zawsze należy dbać o interakcje i zaangażowanie użytkowników, bo to najlepszy wyznacznik sukcesu!

Spróbuj również skorzystać z reklam w formie kolekcji!

2. Wykorzystaj Instagram Stories!

Z Instagram Stories każdego dnia korzysta około 250 milionów ludzi. Nic więc dziwnego, że Stories uznawane są za jedno z najpotężniejszych marketingowych narzędzi 2018 roku. Gdy spada zasięg i znaczenie aktualności, rośnie wpływ Instagram Stories.

Stories pomagają utrzymać zainteresowania marką. Nazwa się je często interaktywną wizytówką instagramowego profilu firmy, szczególnie od momentu, gdy poszczególne Stories można przypisać do konta na dłużej (nie tylko na 24 godziny). Pozwalają na kreatywne przedstawienie marki śledzącym profil poprzez opowiadanie historii.

instagram stories relacje insta

Instagram Stories nie tylko aktywizuje obecnych użytkowników, ale pozwala także docierać do nowych. W jaki sposób? Wykorzystaj odpowiedni hashtag lub filtr geolokalizacji, by pokazać się również odbiorcom, którzy nie śledzą Twojego profilu!

Gdy osiągniesz 10 tysięcy śledzących, to w Stories będziesz mógł dodawać klikalne linki! To dodatkowy sposób na budowanie ruchu na stronie www.

Sprawdź, jak osiągnęliśmy sukces reklamą karuzelową w Instagram Stories.

3. Skup się na opowiadaniu ciekawych historii

Tworzenie interesujących treści i opowiadanie ciekawych historii to bardzo ważne punkty na drodze do sukcesu na Instagramie. Choć wydaje się to oczywiste i trywialne, to dbałość o stylistykę i spójność publikowanych materiałów jest ważna. Wraz ze wzrostem popularności Instagrama, próbuje na tym zyskać coraz więcej firm, a w efekcie rywalizacja między markami o uwagę odbiorców jest bardziej zaciekła. Dlatego profil powinien robić wrażenie już na pierwszy rzut oka i przyciągać estetyką oraz pomysłem na posty.

instagram stories storytelling insta

Pierwsze wrażenie często jest decydujące i to potwierdzony badaniami fakt. Ładne zdjęcia wrzucane bez ładu i składu nie wystarczą. Udostępniane przez Ciebie treści muszą coś opowiadać i dawać użytkownikom coś extra. Opowiadanie historii i wartościowe treści to elementy, które decydują o tym, czy ktoś zdecyduje się śledzić profil marki czy nie. Dlatego tak ważne jest, by stworzyć profil efektowny wizualnie, ze spójną historią i treścią, która jest ważna dla użytkownika. To dawanie czegoś extra oraz wyróżnianie się na tle innych zmienia przypadkowego widza w wiernego fana marki.

4. Odpowiednio dobieraj hashtagi

Wątek hashtagów przez ostatnie lata często był tematem długich dyskusji. Wielu z użytkowników, by zyskać popularność, używało trendy hashtagów, które w ogóle nie oddawały tego, co jest na zdjęciu. Dlatego też algorytm zmniejszył ich znaczenie i często oznaczał wiele z nich jako spam. Mimo to warto z nich korzystać pod warunkiem, że robimy to w przemyślany sposób.

Na początek musisz poznać znaczenie hashtagów. Powinny być dobierane i dostosowane do Twojego celu i kategorii Twojej branży. Potem musisz się zastanowić, gdzie chciałbyś wyświetlać swoje posty i w odpowiedzi na jakie hashtagi powinny się pokazywać.

Zbyt ogólne hashtagi takie jak #sport czy #happy nie będą zbyt wartościowe dla Twojego profilu. Są wykorzystywane przez miliony użytkowników i nie oddają szczegółowo Twojej materii działań. Ciężej przez to utrzymać się na topie i zyskać dzięki nim realny zysk. Dlatego lepiej wykorzystywać hashtagi bardziej wyspecjalizowane i odpowiadające tematowi. Wtedy angażujesz użytkowników, którzy rzeczywiście interesują się daną dziedziną, a jednocześnie masz większe szanse, by dłużej pozostać w trendach. Oczywiście, hashtagi powinny być dostosowane także do treści – jeśli wstawiasz zdjęcie lasu, to nie dawaj hashtagu #morze tylko dlatego, że jest popularny.

Hashtagi wciąż są przez Instagram dopracowywane, by działały zgodnie ze swoją pierwotną rola. Dlatego użytkownicy mają możliwość śledzenia hashtagów, dodawania ich do relacji w Stories czy wyszukiwania treści poprzez ściśle określone hashtagi. Kolejne innowacje pomagają odbudować ich pozycje z początków działania Instagrama.

Po ostatnich zmianach można dodawać hashtagi także do informacji o profilu. W ten sposób łatwo pokazać, jakie tematyczne treści będą się na nim pojawiać. Ludzie na pierwszy rzut oka wiedza, czego się spodziewać i czy warto Cię obserwować  (przynajmniej z ich punktu widzenia).

Ważna jest także sama liczba wykorzystywanych hashtagów. Jeśli dodasz ich zbyt wiele, to algorytm zmniejszy zasięg Twojego posta. Przyjmuje się, że optymalna liczba to 10 tematycznych hashtagów.

Jakie zmiany czekają na nas na Instagramie w 2018 roku?

5. Promuj swój profil poza Instagramem

To zasada stara jak świat, ale niezmiennie skuteczna. Wykorzystaj do promocji swojego profilu także inne media społecznościowe czy kanały marketingowe takie jak strona www, newsletter czy blog. Dzięki temu fani, których już zgromadziłeś, dowiedzą się o Twoim profilu i szybko zwiększa liczbę liczbę obserwujących Twój profil!

6. Wykorzystaj panel reklamowy

Kolejne zmiany w algorytmie Facebooka czy Instagrama konsekwentnie obniżają zasięg organiczny kont biznesowych. Zastosowanie powyższych porad bez wątpienia pomoże, ale najlepsze efekty uzyskasz łącząc je z płatną reklamą. Ułatwieniem jest korzystanie z panelu reklamowego Facebooka, który większość z nas dobrze zna. To o tyle ważne, że coraz więcej firm wzmacnia swój przekaz działaniami reklamowymi i żeby nie pozostać w tyle warto rozważyć płatną promocję swoich treści.

Zobacz, jak dokładnie targetować reklamy na Facebooku

Instagram nieustannie się rozwija i zdobywa coraz większą popularnością, a dzięki temu przyciąga do siebie kolejne firmy – zarówno te mniejsze przedsiębiorstwa, jak i wielkie korporacje. Konkurencja non stop rośnie i utrzymanie poziomu zaangażowania na wysokim poziomie to trudne zadanie. Trzeba regularnie śledzić aktualizacje, by dostosowywać się do nowego algorytmu. Wszystko wskazuje na to, że Instagram regularnie będzie wprowadzał nowe funkcjonalności i opcje. Bądź na bieżąco ze wszystkimi newsami i staraj się wykorzystać nowości przed konkurencją, by osiągnąć lepsze rezultaty!

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares