Kierowanie reklam do ludzi zamożnych na Facebooku

16. 3. 2018Porady

W niektórych kampaniach, szczególnie produktów luksusowych i drogich, chcemy dotrzeć z komunikatem reklamowym do osób zamożnych, które są w stanie pozwolić sobie na duże wydatki. Jakich kryteriów targetowania użyć, by zmaksymalizować szanse na konwersje i dotarcie do grupy docelowej?

Przede wszystkim, targetując reklamy na Facebooku, trzeba zdawać sobie sprawę z jednego – tutaj kierujemy się przede wszystkim stereotypami i doświadczeniami, aby jak największa liczba osób z wytypowanej grupy spełniała nasze wymagania. Stawiamy na rachunek prawdopodobieństwa – większa jest szansa, że zamożny jest użytkownik Macintosha niż budżetowego Xiaomi (nawet, jeśli nie zawsze jest to prawda). Żeby zmaksymalizować szanse dotarcia do określonej grupy, tworzymy różne grupy (szczególnie przy dużych budżetach) i wybieramy inne kryteria targetowania.

Na jakie kryteria targetowania zwrócić uwagę?

  • Wspomniane wcześniej urządzenia to dobry trop. Szczególnie, że to właśnie urządzenia Apple utożsamiane są z bardziej zamożnymi ludźmi. Dlatego targetowanie na użytkowników systemu mac os powinno przynieść dobre rezultaty. Dla zwiększenia skuteczności warto zawężyć to grono do użytkowników najnowszych sprzętów tego typu np. iPhone X.
  • Targetujemy na osoby, które często podróżują zagranicę. Nawet jeśli robią to służbowo, w delegacjach, to i tak szanse na to, że zarabiają ponadprzeciętnie, są względnie wysokie. Facebookowa nowość, czyli trip consideration także może być tutaj ciekawym dodatkiem.
  • Remarketing kierowany do osób, które w sklepie internetowym przeglądały luksusowe kategorie/produkty. Przeglądanie kategorii to jednak nie zawsze zamiar zakupu, dlatego…
  • … skuteczniejszy powinien być remarketing nastawiony na osoby, które już wydały najwięcej w sklepie internetowym.
  • Jeśli luksusowy przedmiot jest już od dawna w sprzedaży, to warto stworzyć niestandardową, jak najbardziej dokładną grupę lookalike opartą o poprzednich nabywców.
  • Wykształcenie ze szczególnym naciskiem na prestiż uczelni i kierunek. Często to absolwenci technicznych studiów są tymi, którzy zarabiają lepiej. Warto wybierać stanowiska i zawody, które kojarzone są z wysokimi/średnimi zarobkami.
  • Użytkownicy kart kredytowych. Nawet jeśli niekoniecznie są zamożni, to i tak mają środki (nawet wirtualne) do wydania. Często też karta kredytowa jest symbolem konsumenckiego stylu życia.
  • Właściciele firm i osoby na kierowniczych stanowiskach – w pracy im większa odpowiedzialność i kompetencje, tym większa pensja. Przynajmniej w teorii.
  • Małżeństwa, zamieszkujące dzielnice uznawane za zagłębia biznesmenów, np. Wilanów. Jeśli jest to małżeństwo i ma własne mieszkanie w takiej dzielnicy, to prawdopodobnie taka rodzina ma ustabilizowaną sytuację finansową.

Jednocześnie należy pamiętać, że zainteresowania nie zawsze oddają rzeczywistość. To, że ktoś przegląda na Facebooku drogie sprzęty elektroniczne i zostanie uznany przez Facebooka za osobę „zainteresowaną luksusowym sprzętami”, niekoniecznie musi oznaczać zamożnego użytkownika. Lepiej stawiać tutaj na zachowania czy remarketing, by zwiększyć skuteczność kampanii.

Kogo wykluczamy?

  • Niepracującą szlachtę i inne tego typu facebookowe wynalazki. Jak dobrze wiemy, zazwyczaj są to osoby, które z racji na swoje szlacheckie pochodzenie migają się od pracy i zarabiania pieniędzy ;)
  • Osoby poniżej 21 lat, a często też te powyżej 50 lat. Zazwyczaj to ludzie, którzy albo finansowo nie są w stanie pozwolić sobie na luksusowe wydatki, albo po prostu mają inne priorytety zakupowe.
  • Osoby mieszkające ze współlokatorami, w wynajmowanych mieszkaniach, to także niekoniecznie powinien być target reklam nastawionych na dotarcie do zamożnych ludzi. Przecież to zazwyczaj układ, który ma na celu oszczędzanie pieniędzy, a nie ich wydawanie.

Stereotypowe targetowanie jest skuteczne, ale nie zawsze pozwoli nam dotrzeć do kompletnej grupy odbiorców, którzy mogliby być zainteresowani drogim produktem. Dlatego warto tworzyć różnorodne grupy odbiorców (szczególnie przy większym budżecie), z różnym ustawieniami i regularnie optymalizować budżet, stawiając na tę kreację i grupę, która konwertuje najlepiej. Powyższe podpowiedzi to dobry start kampanii, ale późniejsze poprawki powinny być wprowadzane na podstawie wyników i własnych obserwacji.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares