Na Facebooku pojawią się lokalne wiadomości i powiadomienia ze stron rządowych

Szymon Szott

29. 11. 2018Nowości z Facebooka

Sekcja “Today In” na Facebooku to relatywna nowość. Dzięki niej, użytkownicy portalu mogą przeglądać lokalne wiadomości, informacje i wydarzenia. Facebook poinformował, że rozszerza funkcjonalność na 400 miast w Stanach Zjednoczonych oraz uruchamia pierwszy międzynarodowy test.

“Today In” zapewnia najnowsze aktualizacje związane z lokalnymi wiadomościami, wydarzeniami w okolicy czy rozmowami w lokalnych grupach. Nowości mają na celu informowanie użytkowników o wydarzeniach w społeczności i zachęcanie do uczestnictwa poprzez odpowiednie podpowiedzi.

Wiadomości lokalne są bardziej spersonalizowane i dobrane dla każdej osoby przez algorytm. Informacje o grupach, z którymi można się połączyć, mogą zwiększyć zaangażowanie i przenieść użytkowników z pasywnej konsumpcji do rzeczywistego, aktywnego zaangażowania.

Sekcja wyświetlająca lokalne wiadomości i informacje będzie od teraz dostępna w 400 miastach w Ameryce. Ponadto, Facebook rozpoczyna testy w Australii. Jeśli wszystko przebiegnie sprawnie, niedługo możemy spodziewać się dalszej ekspansji “Today In” – mamy nadzieję, że również do Polski.

Oprócz testów samej sekcji “lokalnej”, rozpoczęły się również pierwsze testy związane z powiadomieniami o wiadomościach z istotnych stron rządowych. W ramach nich, ponad 100 zaufanych stron może informować odbiorców o istotnych zdarzeniach za pomocą “local alert”.

Przykład "local alert", który opublikowano na Facebooku w ramach testów; źródło: newsroom.fb.com

Przykład “local alert”, który opublikowano na Facebooku w ramach testów; źródło: newsroom.fb.com

Wprowadzenie tego typu nowości jest ściśle związane z oczekiwaniami odbiorców. Wypowiedzieli się oni w tym temacie na początku roku – 50% z nich chce widzieć na Facebooku więcej treści lokalnych. Co więcej, te osoby chcą widzieć więcej tego typu treści, niż wszystkich innych.

Korzystam z “Today In Peoria” codziennie. Jest to pierwsza rzecz jaką robię każdego poranka. Pracuję po wiele godzin dziennie… telefon jest zawsze przy mnie i przy jego pomocy sprawdzam, co dzieje się wokół mnie, w moim mieście — wiadomości, wydarzenia, wszystko. To bardzo wygodne. – Tina, użytkownik Facebooka z Peoria, Illinois.

Spodziewamy się, że “Today In” może odnieść duży sukces i zwiększyć konsumpcję treści na Facebooku. Nowość świetnie wypełnia lukę po tradycyjnych kanałach informacynych – jak telewizja i gazety – których popularność nieustannie maleje, zwłaszcza wśród osób z młodszego pokolenia.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares