Nowe wymagania i zasady Facebooka wobec reklamodawców politycznych

Szymon Szott

1. 2. 2019Nowości z Facebooka

Facebook chce upewnić się, że użytkownicy będą bezpieczni podczas nadchodzących wyborów do Parlamentu Europejskiego. Portal rozumie przez to ograniczenie dezinformacji oraz manipulacji. W tym celu stworzone zostanie centrum wyborcze w Dublinie oraz powstaną nowe przepisy w zakresie reklamy politycznej.

Jak możemy dowiedzieć się, nowe przepisy mówią o utworzeniu w marcu ogólnoeuropejskiej bazy danych, zawierającej informacje o tym, kto tworzy i opłaca reklamy polityczne na Facebooku. Ciekawostką jest fakt, że taka baza już istnieje, ale magazynuje dane pobrane jedynie na terenie Wielkiej Brytanii. Tym razem, jej zasięg obejmie 27 państw członkowskich.

Nowe wymagania i zasady Facebooka wobec reklamodawców politycznych
Reklama polityczna zgodna z nowymi zasadami; źródło: Facebook Newsroom

Wszystkie partie polityczne w UE będą musiały zarejestrować się jako reklamodawcy. Co więcej, każde zgłoszenie będzie autoryzowane, a same reklamy zostaną opatrzone oznaczeniem “Opłacone przez…”.

Jak podaje wersm.com, nie tylko partie, ale również jednostki promujące tzw. “issue ads”, będą musiały dostosować się do nowych zasad. Mowa tu o reklamach dotyczących np. imigrantów.

Istnieje powszechna obawa, że euro-sceptyczne jednostki “przejmą” majowe wybory rozsiewając nieprawdziwe i mylące informacje. Nowe zasady na Facebooku mają zapobiec niewłaściwemu wykorzystaniu platformy i narzędzi reklamowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares