Zaawansowane funkcjonalności Menadżera Reklam, które poprawią efektywność Twoich kampanii

18. 5. 2018Porady

Jako specjalista od facebookowej reklamy na pewno wiesz,  że aby osiągnąć sukces kampanii, należy regularnie poszukiwać optymalnych ustawień, które wpływają na grupę odbiorców najczęściej kupujących produkty czy korzystających z usługi. To wszystko przekłada się na tworzenie licznych kampanii, zatrzymywanie tych nierentownych i regularnie poprawianie poszczególnych kreacji graficznych czy tekstowych.

Kiedy jednak masz ograniczony czas i środki, warto skorzystać z narzędzi, które pomogą Ci uzyskać zadowalające efekty kampanii. Menadżer Reklam udostępnia wiele funkcjonalności, które mogą Ci to ułatwić.

Jeśli uruchomiłeś kampanię, która osiąga dobre wyniki, to naturalną koleją rzeczy jest jej skalowanie i maksymalizacja zysku. Jednym ze sposobów, by zrobić to skutecznie i relatywnie szybko, jest duplikowanie już działających zestawów reklam i zmienianie tylko konkretnych parametrów targetowania dla dodatkowych testów.

To szczególnie przydatne narzędzie, gdy już masz dobrze konwertującą reklamę i chcesz sprawdzić, jakie wyniki przyniesie przy innym targetowaniu np. płci czy wieku. Jeśli działasz na małej liczbie kampanii czy też zestawów reklam, bez problemów zmian możesz dokonać ręcznie. Jednak jeśli chcesz dokonać zbiorczych zmian i zrobić to sprawnie, to znajomość rozszerzonych funkcjonalności menadżera reklam bez wątpienia się przyda.

Wykorzystanie importu reklam, by zduplikować kampanie/zestawy reklam/reklamy

 

facebook eksport import facebook ads dane reklamowe kryteria targetowania parametry reklamy skuteczne kampanie zestawy reklam export

Scenariusz: Znalazłeś zestaw reklam, który osiąga ponadprzeciętne wyniki i chcesz wypróbować go z innym targetowaniem. Możesz wykorzystać opcję duplikacji już istniejących reklam i wypróbować inne parametry np. dotyczące lokalizacji.

Jak to zrobić?

  1. Uruchom Menadżera Reklam i wybierz reklamę, którą chcesz zduplikować.
  2. Kliknij na przycisk „eksport i import” i wybierz opcję eksportu dla zaznaczonych.
  3. Otwórz utworzony dokument Microsoft Excel, a następnie znajdź i usuń ID reklamy i nazwę reklamy.
  4. Kopiuj i wklej wiersz do dowolnej liczby modyfikacji.
  5. Wprowadź nową nazwę reklamy (lub kampanii – w zależności od tego, co zmieniałeś) dla nowych reklam.
  6. Dla każdej grupy dostosuj parametry targetowania np. lokalizację czy grupę wiekową.
  7. Zapisz plik i wróć do Menadżera Reklam.
  8. Przejdź do kampanii i ponownie wykorzystaj przycisk „eksport i import”.
  9. Wybierz stworzony przez Ciebie plik i kliknij import.
  10. Sprawdź, czy nowe kampanie/reklamy, który stworzyłeś, działają zgodnie z założeniem.

Ta funkcja sprawdzi się także dla aktualizowania ustawień już działających kampanii/zestawów reklam/reklam.

 

Skorzystaj z opcji „podziel grupy odbiorców”, aby skuteczniej docierać do poszczególnych segmentów odbiorców

 

facebook ads menadżer reklam rozszerzone funkcjonalności eksport i import dzielenie grup odbiorców ads reklamy

Scenariusz: Zauważyłeś, że poszczególne segmenty Twojej kampanii działają bardzo dobrze. Chcesz sprawdzić, który z parametrów za to odpowiada i wykorzystujesz opcję podziału grupy odbiorców, by sprawdzić skuteczność dla poszczególnych grup wiekowych i płci.

Jak to zrobić?

Można to osiągnąć za pomocą wspomnianego już buttonu „eksport i import”, ale znacznie szybsze jest wykorzystanie opcji „podziel grupy odbiorców”.

zestawy reklam facebook ads menadżer reklam fb

  1. Przejdź do widoku zestaw reklam i wybierz ten, który chcesz zduplikować.
  2. Kliknij na przycisk „dodaj zestaw reklam”
  3. Stwórz tyle grup reklam, ile potrzebujesz do przeprowadzenia analizy.
  4. Zaznacz opcję „utwórz nowe budżety”, aby dla każdego zestawu reklam przyznać dodatkowy budżet. Inaczej dotychczasowy budżet zostanie podzielony na wszystkie zestawy reklam.
  5. Utwórz nowy zestaw reklam i sprawdź, czy Twoje zmiany zostały zapisane.

Uwaga – opcja ta nie może zostać zastosowana do zestawów reklam wykorzystujących „zapisane grupy odbiorców”.

Wykorzystaj przycisk „eksport i import”, aby zaktualizować kreacje w wielu kampaniach

Scenariusz: Jednym z popularniejszych problemów dłuższego stosowania tego samego zestawu reklam i kampanii jest „zmęczenie reklam”. W pewnym momencie stawki za cel reklamowy znacząco rosną, a % CTR spada. To znak, że pora odświeżyć kreacje dla poszczególnego zestawu reklam, niekoniecznie zmieniając przy tym targetowanie. Menadżer Reklam pozwala na zbiorcze zmiany kreacji.

Jak to zrobić?

Na początek upewnij się, że Twoje obrazki mają odpowiednie nazwy.

  1. Uruchom Menadżera Reklam i wybierz reklamy, dla których chcesz wprowadzić zmiany.
  2. Eksportuj reklamy za pomocą buttonu „eksport i import”.
  3. W pliku znajdź i usuń wartość „image hash”.
  4. Znajdź kolumnę z nazwami obrazków i zastąp obecne wartości nazwami obrazków, które chcesz wprowadzić.
  5. Zapisz plik i wrzuć go do Menadżera Reklam.
  6. Wybierz obrazki, które chcesz uploadować – jeśli jest to wiele obrazków, to spakuj je i uploaduj za pomocą pliku z rozszerzeniem .zip.
  7. Sprawdź, czy zmiany kreacji graficznych zostały wprowadzone.

Umiejętne wykorzystanie tych rozszerzonych funkcjonalności menadżera reklam, pozwoli Ci efektywniej zarządzać wieloma kampaniami czy zróżnicowanymi zestawami reklam. Powodzenia!

To Cię może zainteresować:

Komentarze

Shares