Facebook testuje nowy przycisk w News Feedzie – zamiast „Share” ma pojawić się „Message”

Sylwia Grabińska

9. 8. 2018Nowości z Facebooka

W ostatnich dniach część z Was mogła zaobserwować zastąpienie dotychczasowego przycisku „Share” w News Feedzie przyciskiem „Message”. Nowa funkcja ma umożliwić bezpośrednie przesłanie interesującego nas posta do znajomych, bez konieczności publicznego udostępniania.

Nowy format z pewnością zredukuje publiczne udostępnianie postów na rzecz dzielenia się interesującą treścią w wiadomości prywatnej. Jest to element większego trendu, który możemy zaobserwować w social mediach – odejścia od publicznego dzielenia się informacjami na rzecz wiadomości prywatnych. Wiele raportów donosi, że wiadomości prywatne konsekwentnie zyskują na popularności. Obrazuje to coraz częstsze użycie komunikatorów, np. Messangera, a zarazem rzadsze korzystanie z oryginalnych platform social media.

wykres

Źródło zmian

Jeszcze kilka lat temu perspektywa możliwości podzielenia się wszystkim publicznie była ekscytująca, co zapewniało platformom miliony użytkowników. Z czasem, jako użytkownicy staliśmy się bardziej świadomi zagrożeń i wad podawania każdego aspektu życia do publicznej wiadomości. Trend ma się szczególnie dobrze w kontekście możliwości wykorzystania naszych publicznych postów przeciwko nam, np. w karierze zawodowej.

Pamiętaj, że wszystko, co umieścisz w internecie (w tym w social mediach) zostanie tam na zawsze. Dzięki temu każdy, komu będzie się chciało poszukać będzie mógł to odnaleźć. Naturalną kolejnością może być wykorzystanie tego, często na Twoją niekorzyść. Wydaje się, że jest to kluczowy czynnik motywujący ludzi do przerzucenia się z publicznego udostępniania treści na rzecz bardziej prywatnego.

Zmiany, zmiany…

Mając to wszystko na uwadze, zmiana zaproponowana przez Facebooka jest całkowicie zrozumiała – skoro użytkownicy potrzebują innych funkcjonalności, zespół Facebooka postanowił im je dostarczyć. Najprawdopodobniej opierają się na swoich wewnętrznych danych (do których my nie mamy dostępu), stanowiących o wzrastającym wykorzystaniu Messangera do dzielenia się treścią.

Pojawienie się nowego przycisku może oznaczać dla marketerów konieczność zdwojenia wysiłków przy przygotowywaniu treści – udostępnianie przez Messengera jest jednak trochę bardziej czasochłonne niż kliknięcie “Share” i wysłanie do całej grupy znajomych/fanów. Dlatego kluczowe jest danie użytkownikom dobrego powodu (treści), by podjąć ten dodatkowy wysiłek. Spróbuj postawić się na miejscu Twojego użytkownika/fana – co skłoniłoby Cię do dzielenia się treściami z dużą liczbą znajomych na Messengerze?

Jeśli Facebook postawi na to rozwiązanie, a Ty będziesz udostępniał świetne posty, dystrybucja i komentowanie Twoich treści może przenieść się na bardziej prywatny poziom ze zdwojonym efektem.

Oczywiście zmiany nie są jeszcze pewne. Nowy przycisk jest na razie w fazie testów – nie wiadomo, czy zostanie zaimplementowany na stałe. Pewne natomiast jest to, że niezależnie od tego, czy ta zmiana zostanie wdrożona szerzej czy też nie, jakość treści powinna być naszym głównym celem.

To Cię może zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares